Tuesday, March 13, 2007

ketahulah setiap wanita itu.....

~Ketahuilah Bahawa Setiap Wanita ituCantik!~Allah berfirman~"Ketika Aku menciptakan seorang wanita,Ia diharuskan untuk menjadi seorangyangistimewa.Aku membuat bahunya cukup kuat untukmenompang dunia; namun,harus cukup lembut untuk memberikankenyamanan.""Aku memberikannya kekuatan dari dalamuntuk mampu melahirkan anak danmenerima penolakan yang seringkalidatang dari anak-anaknya.""Aku memberinya kekerasan untukmembuatnyatetap tegar ketika orang-orang lainmenyerah,dan mengasuh keluarganya denganpenderitaan dankelelahan tanpa mengeluh.""Aku memberinya kepekaan untukmencintai anak-anaknya dalam setiapkeadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangatmenyakiti hatinya.""Aku memberinya kekuatan untukmendukungSuaminya dalam kegagalannya danmelengkapi dengan tulang rusuk suaminyauntuk melindungi hatinya.""Aku memberinya kebijaksanaan untukmengetahuibahwa seorang suami yang baik takkanpernah menyakiti isterinya, tetapikadang menguji kekuatannya danketetapan hatinya untuk berada di sisisuaminya tanpa ragu.""Dan akhirnya, Aku memberinya air matauntuk dititiskan.Ini adalah khusus miliknya untukdigunakan bilapun ia perlukan.""Kecantikan seorang wanita bukanlahdaripakaian yang dikenakannya, susuk yangiatampilkan, atau bagaimana ia menyisirrambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihatdari matanya,kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

No comments: